Safran Landing Systems

Safran Landing Systems (cunoscut anterior ca Messier-Bugatti-Dowty) este liderul mondial în proiectarea, dezvoltarea, fabricarea și susținerea sistemelor de tren de aterizare.

O combinație unică de capabilități inginerești avansate, tehnologie de sisteme integrate și experiență într-o gamă exhaustivă de programe permite Safran Landing Systems să ofere soluții inovatoare pentru o gamă variată de aeronave.

Nikken a fost abordată de companie în 2007 pentru a lucra cu ei la un proiect de optimizare a unei aplicații de prelucrare semi-finisată Airbus A350 Bogie Beam. Soluția finală necesită prelucrarea simultană a forjelor din titan de 583 kg de 6 kg pe o platformă de mașini-unelte verticale Droop & Rein cu șase arbori.

Aplicația originală a prelucrat 3 grinzi de boghiuri pe o mașină unde indexarea a fost efectuată manual. Fiecare operație de indexare, pe această bază manuală, a durat 15 minute pentru a realiza și a cerut unui operator să efectueze procedura în interiorul mașinii-unealtă - nu este chiar ideală într-un mediu contaminat cu pulbere și lichid de răcire din titan.

Integrarea a șase componente pe patul mașinii, susținută de mese rotative CNC, a necesitat un grad de ingeniozitate inginerească. Cu 3.500 mm între centrele componentelor, soluția a necesitat ca mesele de sprijin TAT320 de la Nikken să fie montate spate-în-spate pe centrul patului mașinii. Acest spațiu optimizat și a permis ca distanța dintre componente să fie menținută la un nivel absolut minim. Pe partea rotativă a mesei au fost montate șase mese rotative Nikken CNC601B la fiecare capăt al patului, oferind spațiul maxim disponibil pentru prelucrare. Realizând acest aspect este disponibil și spațiu suplimentar pe patul mașinii pentru a găzdui componente mai mari în cazul în care cerințele aeronavei se modifică, mărind dimensiunea specificației componentei în viitor.

Cu mesele rotative CNC instalate și integrate, fiecare operație de indexare durează 15 secunde și elimină cerința ca operatorul să intre în zona mașinii, ceea ce oferă o îmbunătățire semnificativă a practicilor de lucru. Rezultatul final este un timp de funcționare semnificativ îmbunătățit pentru o încărcare de șase componente, inclusiv zece schimbări ale sculei, oferind o economie impresionantă în ore. Având în vedere valoarea fiecărei sarcini de șase componente, este esențial pentru Safran să se asigure că procesul este optimizat pentru a oferi o precizie de 100%, minimizând în același timp timpul de ciclu.

Integrarea controlului CNC a fost realizată de Siemens, utilizând un control Siemens 840D pentru a acționa cele șase mașini-unelte, împreună cu cele șase mese rotative CNC și unități TAT.

Aceasta este o aplicație de prezentare pentru Safran, câștigurile de eficiență obținute prin trecerea la o soluție CNC completă indică calea de urmat în producția de componente aerospațiale mari, cu un accent continuu pe îmbunătățirea proceselor pentru a minimiza intervenția umană și pentru a reduce timpul necesar fabricării fiecărei componentă.